Influencer Business Program

Jeg har fornylig deltaget i Influencer Business Program hos Brendon Burchard og det var vældig interessant. Det er et coaching program, hvor man lærer at oprette sin egen coaching-virksomhed ved hjælp af forskellige online marketing værktøjer.

Programmet foregår på den måned, at man hver måned får adgang til ca. 2 timers video, hvor Brendon fortæller om månedens tema, der har at gøre med marketing af en coachingvirksomhed. Desuden har man adgang til nogle af de tidligere videoer fra programmet. Ikke dem alle for så blev man jo nok ikke hængende i så mange måneder.

I IBP lærer man de forskellige trin, som man skal opbygge for at få succes som Influencer / Coach. De 5 trin går jeg igennem her:

Trin 1 – Videopost hveranden dag

Brendon sværger til video og har da også selv opbygget sin forretning ved hjælp af video-marketing. For at opbygge en fornuftig følgerskare på de sociale medier, skal du poste (live)video hveranden dag på de relevante platforme. Det vil sige som minimum Instagram, Facebook og Youtube. Henvender du dig meget kraftigt til et mere professionelt marked kan LinkedIn også være en oplagt mulighed.

Dine videoer skal dele hvad du laver og samtidigt lære din målgruppe noget. Altså din målgruppe skal få noget ud af at se de enkelte videoer. I bedste fald er dit indhold så godt, at nogle gerne vil betale for at få det (det skal de dog ikke!). Hvis du poster godt indhold hveranden dag, så vil du over tid opbygge en stor følgerskare, som du kan begynde at markedsføre dig overfor.

Trin 2 – Send dem til din opt-in side

Det er ikke nok at opbygge en stor følgerskare på de sociale medier. Det kan du ikke leve af. Du er nødt til at få dem over på din egen platform – din hjemmeside. Du skal sende dem over på en såkaldt opt-in side, hvor de kan tilmelde sig dit nyhedsbrev med en email adresse. Det er dog de færreste, der bare lige tilmelder sig sådan et nyhedsbrev, så du skal have en såkaldt Lead Magnet for at få dem til at tilmelde sig. Det kan være en værdifuld e-bog, et email-kursus, en video eller andet indhold af høj kvalitet. Men det er vigtigt at få dem ind på din liste, så du kan begynde at markedsføre til dem.

Trin 3 – Send dem til din “undervisnings side”

Når de har tilmeldt sig i trin 2 skal de derefter lande på din undervisningsside, hvor du forklarer i detaljer, hvad du kan lære dem og hvorfor det er godt for dem. Det kan være med video og tekst – video virker rigtigt godt. Samtidigt skal du på denne side introducere dem for dit medlemsprogram. Dit medlemsprogram skal være prismæssigt i den lave ende (f.eks. 79 kr. som Netflix), men være fortløbende, så du hele tiden har en fast indtægt. Som et eksempel kan vi tage en vanecoach, som underviser i hvordan du opbygger nye og bryder gamle vaner og som hver måned lærer dig en ny vane, som du så skal følge i 30 dage derefter.

Fordelen ved et medlemsprogram er blandt andet:

  • Du kan hurtigt få nogle kunder
  • Du får en fast månedlige indtægt
  • Du kan markedsføre flere produkter til personer, der allerede har sagt ja en gang

Trin 4 – Tilbyd dit online kursus og coaching program

Når folk har været igennem din funnel hidtil, er det tid til at markedsføre dit online kursus og coaching program. Og der er flere undersøgelser, der viser, at prisen bør ligge på kr. 1.350 – 1.490 kr. Dette er dit hovedprodukt. De fleste vil ikke købe dette produkt med det samme, så du skal sætte en såkaldt autoresponder op, der sender emails til alle, der tilmelder sig, med 3-4 dages mellemrum. Indholdet i de enkelte emails skal være lærerigt og brugbart og vise, hvad du kan og opbygge tillid og troværdighed omkring din forretning. I ca. hver 7. email kan du forsøge at sælge dit online kursus – eller i hvert fald blot gøre opmærksom på det – men ellers skal du blot lære fra dig og give en masse.

Trin 5 – Mastermind Coaching Program

For de få skal du have et top program – Mastermind. Det skal være eksklusivt og sikkert kun afholdes med jævne mellemrum. Det skal også være godt og det skal sikkert indeholde, at du også mødes fysisk med deltagerne. Men det skal også have en høj pris, så det kan markedsføres som noget meget eksklusivt. Dette program kan du også markedsføre via autoresponders, som igangsættes, når du vil afholde programmet.

Det er de 5 trin Brendon Burchard mener man skal gå igennem for at få succes som coach i dag. Hvad mener du om dem?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

RSS
Follow by Email
Facebook
Twitter
LinkedIn