Fordele ved online marketing strategier

Når man laver en B2B online marketing strategi er der flere fordele. Her får du nogle af dem:

1. Øget synlighed

For at få øget troværdighed blandt dine kunder og styrke dit brands generelle kendskabsniveau er det vigtigt at øge dit brands synlighed online. Det kan du gøre ved hjælp af de sociale medier, hvor du kan målrette dine budskaber til din målgruppe og starte med at opdyrke relationer. Måden du præsenterer dit brand på på de sociale medier, skal reflektere din virksomheds værdier.

Her er nogle taktikker, du kan anvende til at øge synligheden:

  • Lav nyt indhold ofte og indhold, der har høj kvalitet og høj relevans.
  • Vær konsistent med din branding og dine budskaber.
  • Svar altid hurtigt på kommentarer og engager dig seriøst i dem.

Ved at oprette relevant indhold, vil dine kunder og følgere begynde at dele det i deres sociale kredse og det vil også medvirke til at øge din synlighed.

2. Skaffe trafik

Når B2B online marketing bliver udført ordentligt, kan det generere en stor del trafik. Udnyt de sociale medier og vær sikker på at dit brand fremtræder på en måde, der er tiltrækkende og brugbar.

Det vil få din målgruppe til at engagere sig og begynde at relatere sig til dit brand. Deres nysgerrighed vil få dem til at besøge din hjemmeside, som dermed får mere trafik.

Brug gratis downloads, gode tilbud og rabatter. Det får din målgruppe til at undersøge dine ydelser noget mere. Pas dog på med ikke at være for sælgende. Bliver det for meget, risikerer du at de forsvinder i stedet – og det er jo ikke meningen.

online strategier for sociale medier

3. Udnyt SEO

B2B online marketing kan have en stor indflydelse på din SEO. Du kan forbedre din websites placering i søgemaskinerne ved at udnytte de sociale medier.

Links fra websites, der har høj Domain Authority er en fantastisk måde til at øge din hjemmesides synlighed i Google.

Hvis du bliver ved med konstant at oprette brugbart, værdifuldt indhold af høj kvalitet, så øger du chancen for at du nævnes på de sociale medier. Du kan også samarbejde med såkaldte influenter eller bloggere, der er specialister i din branche og få dem til at anmelde dine produkter, skrive om dem og dele dem på de sociale medier.

4. Generere nye leads

Når du først får en masse ny trafik til din website, er det også muligt af få flere nye leads. Både fra trafikken på hjemmesiden men også fra dine sociale kanaler. Her er LinkedIn meget effektiv, når det drejer sig om B2B. Facebook og Twitter skal dog heller ikke afvises – især ikke Facebook.

LinkedIn anvendes især af virksomheder og personer i professionelt ærinde. Så det er den ideelle platform til at køre B2B online marketing kampagner.

5. Opbygge relationer

De sociale platforme er bygget for at det skal være nemt at connecte med andre. Så det er nogle stærke værktøjer til at bygge relationer med dine B2B kunder. Det giver dig mulighed for at interagere med dem og vise dem at du interesserer dig for dem.

Vær autentisk, nem at gå til og menneskelig i dine relationer. Husk at være hurtig til at svare, når folk efterlader kommentarer på de sociale medier.

Og tak dem for alle de positive bemærkninger. Får du negativt feedback, så svar på dem med empati – vis at du forstår dem. Prøv at tilbyde en løsning til dem og hjælp dem. Hvis det er muligt så forsøg at trække samtalen væk fra det offentlige medie.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

RSS
Follow by Email
Facebook
Twitter
LinkedIn