6 digitale marketing trends der øger din brand synlighed i 2019

Digital markedsføring har ændret sig en hel del de sidste par år. Det betyder, at det der virkede sidste år, ikke nødvendigvis virker i år. Hvad der har fået dig til der, hvor du er, får dig måske ikke til der, hvor du gerne vil være, så du er nødt til hele tiden at følge med.

De leads du genererer i din forretning og de kunder, du får ind, er livsnødvendige for en fortsat god virksomhed og det er ikke længere nok bare at skabe én marketing funnel og forvente et positivt afkast på din investering.

I dag skal du være ”top of mind” mange forskellige steder og det kan du blive, hvis du læser godt med i de følgende trends.

marketing trends 2019

1. Relevans vinder krigen

Det gælder ikke om længere at indsamle flest email adresser eller leads. Dem med de største lister plejede at dominere deres niche, men det sker ikke i 2019, hvor folk kræver større intimitet og relevans.

I 2019 vil relevans vinde krigen. Hvis du vil øge din indtjening i år, skal du ikke bare få flere leads, du skal skabe et tættere forhold og relevans med de leads du har, så du kan give den rigtige løsning til de rigtige personer på det rigtige tidspunkt.

2. Opmærksomhed er den nye valuta

Hvis du ikke får (den rigtige) opmærksomhed i 2019, så mister du evnen til at konkurrere uden at skulle bruge en masse penge på annoncering og anden online marketing.

Opmærksomhed – eller attention på engelsk – bliver dyrere og dyrere, da mange flere virksomheder har nemmere adgang til det og det betyder, at det er mere vigtigt end nogensinde at få det meste ud af den opmærksomhed du får.

Folk bliver bombarderet med beskeder, så de savner rigtigt godt indhold. Det er en mulighed for dig, for så snart du får deres opmærksomhed, får du også deres loyalitet og adgang til deres penge.

Det gælder ikke længere om at sprede din markedsføring mere ud. Du skal sprede den til de rigtige personer på det rigtige tidspunkt og så få mest mulig ud af deres opmærksomhed, når du får den.

3. Vær ligesom Gary V

Om du kan lide ham eller ej, så kan Gary V en ting: Han er alle vegne.

Hans evne til at nå de rigtige personer er fantastisk og definerer hvad det vil sige at være tilstede i din målgruppe. Det gælder ikke om at være alle steder for alle, for det er både dyrt og uden mening.

Nej, ideen med at være allestedsnærværende er at være tilstede over for de leads, der er mest relevante for dig og som du er mest relevant for. Den kombination af allestedsnærværende og relevans giver dig stor synlighed, hvilket sikrer, at din målgruppe kender dig, kan lide dig og har tillid til dig.

4. En platform er ikke nok

Hvis du tror at det er nok at dominere en platform, så tro om igen.

Dine leads på Facebook er ikke på Youtube og dem på Youtube er anderledes end dem, der læser markedsforing.dk. Så derfor er nøglen til din succes at oprette relevant indhold til hver af platformene.

Før i tiden var dette dyrt og tidskrævende, men i dag er det forholdsvist nemt at tage en enkelt video og lave den om til en blog-artikel, en podcast og måske en email sekvens. Og du kan dele alt dette indhold på forskellige sociale medier.

5. Din marketing funnel har udviklet sig

Du kan ikke nøjes med at bygge en enkelt marketing funnel, som tager din målgruppe igennem nogle faste og pre-definerede trin. Din målgruppe har været igennem mange af den slags funnels allerede. Du er nødt til at adskille dig fra dette. Du bør gøre din marketing funnel til en oplevelse og bygge reel og væsentlig tillid.

Knaphed og nedtællere er ikke nok længere. I stedet skal du give din målgruppe relevant indhold på det rigtige tidspunkt baseret på deres interesser og engagement. Det er den eneste måde at opbygge tillid og deres tillid er nødvendig, hvis du vil gøre dette år til dit bedste nogensinde.

6. Fokusér på den usynlige ROI

Det plejede at være nok at fokusere dit annoncebudget på leadgenerering og salg, men ikke længere. De af mine kunder, der har størst succes, er de, der også anvender en stor del af budgettet på branding.

Det er ikke det samme som at sige, at leadgenerering ikke er vigtig, for det er det, Men du må også pleje din målgruppe og ikke kun sælge til dem.

Du er nødt til at komme ”top of mind” i din målgruppe og det bliver du ikke ved kun at komme med salgsbudskaber hele tiden. Det tager tid at opbygge tillid og troværdighed og blive ”eksperten” i dit felt.

Hvis du kun fokuserer på leadgenerering, vil du opdage at dit annonceforbrug stiger mens konverteringerne falder.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

RSS
Follow by Email
Facebook
Twitter
LinkedIn