8 almindelige fejl som fysioterapeuter laver online

De fleste fysioterapeuter har en website, men mange af dem laver en del fejl, som har indflydelse på deres konverteringer og dermed deres succes som forretning. Sørg for at du ikke også laver disse almindelige fejl.

Fejl nr. 1: Gør det selv websites

Du har sikkert set annoncer for billige hjemmesider, som man nemt selv kan sætte op, f.eks. Wix, Squarespace eller Weebly. Men de er sjældent den rigtige løsning og kan ofte give problemer, når det gælder SEO m.m.

Du er ikke selv i styringen vedrørende kode m.m. og derfor er de sjældent godt optimeret i forhold til Google, som ikke kan læse siderne ordentligt. Det betyder at din side ikke bliver fundet i Googles søgemaskine og dermed går du glip af trafik og kunder.

Mange af siderne har det samme design og dermed adskiller du dig ikke fra andre – du bliver ikke unik. Og hvis du ikke betaler kan du risikere at udbyderens logo m.m. præsenteres op din hjemmeside, hvilket ser uprofessionelt ud.

Og endelige så ejer du ikke din website selv. Du kan have svært ved (eller rettere umuligt) at migrere din side til en anden platform. Du er således låst fast.

Fejl nr. 2: For store billeder

Det lyder ofte at billeder er bedre end tekst. Det er det dog ikke hvis det får læseren til at overse en vigtig pointe.

I dag vil folk have svar på deres spørgsmål så hurtigt og nemt som muligt. Hvis de bombarderes med video, illustrationer, store billeder i stedet så finder de ikke svaret og forsvinder igen.

Så lad vær med at have en grumset og forvirret hjemmeside. Svar på kundens spørgsmål og brug kun visuelle virkemidler når det er nødvendigt.

Fejl nr. 3: Hav de ydelser folk efterspørger

I dag er det nemt at finde ud af, hvad kunderne gerne vil have. Man bruger bare et søgeordsværktøj. Og i dag er der rigtigt mange, der gerne vil have f.eks. shockwave eller laserbehandling. Så sørg for at din klinik har et laserapparat eller tilbyder shockwave.

Fejl nr. 4: Ingen klar Call-to-Action

Dette er måske den største fejl de fleste begår. Nemlig ikke at have en klar call-to-action. Altså hvad skal kunden gøre? Det kan være tilmelde sig et nyhedsbrev, udfylde en kontaktformular eller booke en aftale.

Sørg for at din call-to-action er:

  • Målrettet
  • Tænker på kunden
  • Hele tiden ændres og optimeres

Fejl nr. 5: Manglende indhold til klientens kunderejse

De færreste booker bare tid med det samme, men skal igennem forskellige trin i deres købsproces; opmærksomhed, overvejelse, køb og fastholdelse.

En almindelig fejl er at de fleste fysioterapeuter ikke har indhold på hjemmesiden, der matcher disse fire trin i kunderejsen. De fleste er superfokuseret på selve købet, men overser de andre trin. Her er nogle ideer til de forskellige trin:

Opmærksomhed: Blogartikler, e-bøger, infografikker
Overvejelse: Cases og forløb
Køb: Demo, rabat, prisaftaler
Fastholdelse: Nyhedsbrev, succeshistorier, sociale medier

Fejl nr. 6: Ingen interne links og dårlig struktur

Interne links er rimeligt simpelt. Det er når du fra teksten på en side linker til en anden relevant side. Et godt eksempel er hvis du har en blog og når du opretter en ny artikel linker du til andre artikler, du allerede har oprettet (hvis de er relevante). Du kan også gå tilbage til gamle artikler og linke til den nye, du lige har oprettet.

Interne links betyder meget i Googles søgealgoritme, så det vil sammen med en god og logisk struktur og navigation øge din hjemmesides synlighed i søgemaskinen.

Fejl nr. 7: Dårlig søgeordsoptimering

Når du målretter de enkelte sider på din website med relevante søgeord, så bliver den nemmere fundet, når dine brugere anvender disse søgetermer i Google. Det er måske nemmere sagt end gjort.

Først skal du finde de søgetermer som kunderne rent faktisk anvender – her kan du anvende Googles søgeordsværktøj. Når du har udvalgt dine vigtigste søgeord skal du optimere dine sider med disse. Det vil sige, at de skal placeres i title-tag, meta-beskrivelse og naturligvis også i teksten på dine side.

Fejl nr. 8: Ignorerer vigtigheden af kontaktdetaljer

Du har gjort det hele rigtigt og så vil en potentiel klient gerne kontakte dig. Men hov, hvor er din adresse og dit telefonnummer. Eller hvad med dit navn – er det hele bare upersonligt? Du skal have en suveræn god kontaktside, der giver svar på alle de muligheder, dine klienter gerne vil kontakte dig på. Hav også gerne et kort, så folk kan se, hvor du bor.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

RSS
Follow by Email
LinkedIn
Share